כיצד לנקות נכון את המחשב מאבק

אבק בתוך המארז סותם את הרדיאטורים של מערכות הקירור ומונע מהמאווררים להעביר דרכם זרימות גדולות של אוויר. זה מגביר את טמפרטורות הפעולה של רכיבים ומוביל לכשל בטרם עת שלהם. כדי להאריך את חיי הרכיבים, עליך לנקות באופן קבוע את המערכת מאבק.

 

אנשים רבים חוששים מפגיעה ברכיבים, ולכן נותנים את מחשביהם האישיים לאנשי מקצוע לצורך שירות. במציאות, זה בטוח לנקות את המחשב שלך מאבק. אם אתה בטוח ביכולות שלך, אז המאמר הזה הוא בשבילך. היום נספר לכם כיצד לנקות את המערכת מאבק בבית ומה תצטרכו לשם כך.

 

אילו כלים דרושים כדי לנקות את המחשב שלך מאבק?

מברג פיליפס,

סט מגבונים לחים,

סט מפיות נייר,

מיכל אוויר דחוס,

מברשת אנטי סטטית ברוחב 2-4 ס”מ.

 

במקום מיכל אוויר דחוס, ניתן לקנות מדחס ידני (מפוח). בניגוד למיכל, הוא אינו אוזל ומחזיק מעמד שנים רבות. אם אתה מתכנן לנקות את המחשב שלך באופן קבוע מאבק, אנו ממליצים לקחת אותו.

 

לאחר שהכנתם את כל הכלים, תוכלו להתחיל לנקות את המערכת.

 

עבור לחלק האחורי של המחשב וכבה את אספקת החשמל על ידי הזזת מתג המיתוג למצב “0”. כדי לא לשכוח איך הכבלים מחוברים, אתה יכול לצלם את החלק האחורי של המערכת עם הטלפון שלך. לאחר מכן, נתק את כל הכבלים.

 

אם למחשב שלך יש מסנני אבק, הוצא אותם. הם ממוקמים בדרך כלל בחזית המחשב, כמו גם בחלק העליון והתחתון. קח את מסנני האבק לחדר האמבטיה ושטוף אותם ביסודיות מתחת למים. אין צורך להשתמש במוצרי ניקוי. בסיום, הניחו את המסננים לייבוש (חשוב לחכות שהתייבשו עד הסוף).

 

לפני פתיחת הפאנלים הצדדיים והקדמיים, העבירו את המחשב למרפסת או לכל חלק אחר בבית שלא מפחיד ללכלך. ננשוף דרך יחידת המערכת עם אוויר דחוס, כך שפיסות אבק יהיו בכל מקום.

 

נפתח את דלתות/זכוכית המארז ונרסס ביסודיות את פנים המחשב באמצעות מיכל האוויר הדחוס. שימו לב במיוחד גוף קירור המעבד ולכרטיס המסך. הם המקום שבו אבק ולכלוך מצטברים הכי הרבה. אל תשכחו גם לרסס את ספק הכוח. הוא גם מתלכלך מאוד.

 

אם אתה משתמש במדחס ידני ולא במיכל אוויר דחוס, היזהרו. זה יוצר זרימת אוויר עוצמתית מאוד שעלולה לפגוע בלהבי המאווררים ובמיסבים. החזק את המאוררים עם היד שלך בזמן שאתה מנקה אותם. זה מספיק כדי להגן על להבי המאוורר והמיסבים מפני נזק.

 

ניקוי יחידת המערכת בעזרת מברשת

לאחר הנקיון הראשוני, קח מברשת אנטי סטטית והשתמש בה כדי לנקות כל מילימטר במחשב האישי שלך. היזהר במיוחד בעת ניקוי לוח האם וכרטיס המסך. אל תפעיל לחץ רב מדי על המברשת כדי להימנע מפגיעה ברכיבים קטנים ובולטים כגון קבלים.

 

אם אינך יכול להגיע לכמה אזורים עם מברשת, השתמש במקלוני צמר גפן. במידת הצורך.

 

ניקוי הזכוכית

אם למחשב שלך יש זכוכית, נקה אותה במגבות נייר. אבק שנותר בפינות ניתן להסיר עם מברשת אנטי סטטית.

 

אם על לוחות הזכוכית יש כתמים שמנוניים או סימני נגיעה, אז תזדקק למטלית מיקרופייבר. זה יהפוך את הזכוכית לנקייה מושלמת ויעזור להסיר כתמים. העיקר לא להשתמש במגבונים לחים. הם ישאירו עוד יותר כתמים, שקשה מאוד להסירם.

 

הסרת אבק מהמאווררים

צחצוח ולחץ אוויר לא יכול להסיר לחלוטין אבק מעל להבי המאווררים. כדי להיפטר לחלוטין מלכלוך, השתמש במגבונים לחים. נגב איתם כל להב מאוורר ואל תדאג ללחות על החוטים. כל הכבלים מבודדים היטב, וכל הנוזל הנותר יתאדה בזמן שתרכיב את המחשב.

 

אתה לא צריך לנגב מאווררי כרטיסי מסך עם מגבונים לחים. הלהבים של כרטיסים גרפיים דקים ושבירים מאוד. בנוסף, המארזים הדקורטיביים מקשים מאוד על ההגעה אליהם, אז אל תיקחו שום סיכונים. ניקוי עם אוויר מספיק כדי לנקות את כרטיס המסך ולהוריד את טמפרטורות הפעולה שלו.

 

סגירת המארז

לאחר ניקוי פנים המארז, הרכיבו מחדש את יחידות המערכת. החזירו גם את מסנני האבק. בסופו של דבר, לא יזיק לנגב את המארז עם מגבונים לחים.

 

חבר את המערכת לציוד ההיקפי ואל תשכח להפעיל את אספקת החשמל. החזר את המתג

למיקום “1”. אפילו טכנאי מחשבים מנוסים שוכחים מזה פעמים רבות.

 

 

יצירת קשר